2009-12-19

Aaaaaah, äntligen lite värme! Ja det var tveksamt om man skulle lämnat bingen i morse. När vi svängde in i Hästholmen var tempen -18... Det rök som i en ångbastu och grejerna frös direkt när de kom i spöhållarna. Efter vi passerat rökmaskinen klarnade det upp och dagen inleddes med ett underbart trippeltrassel. Fingrarna höll på att stöta bort övriga kroppen efter ett tags trasslande. Pluggen fick ta skulden och hamnade i skamlådan bums!
Fram kom det lite strikepro och tubflugor som visade sig vara ett bra drag.
Efter att allt kommit ut igen så blev det kokekorv och kaffe. Precis när tack för maten snusen landat under den frostskadade läppen hände det grejer. Löste i ytan och dagens första tomte kom upp men hade ingen julklapp med sig så han fick simma vidare. Sen satte jag tillbaka EKG i ytan... 5min senare spanade jag upp mot spötopparna och ser att ett spö löst ut, greppar spöt och känner en go tyngd! Kan det va lax månne?
Efter en ganska lugn batalj så låg en lax på 62cm i håvgarnet, göööött mos.

Ut med grejerna igen och en ändring på ett av totalt tre riggspön. Hinner knappt ner med lodet innan dubbelhugget är ett faktum, inget annat än att veva upp igen... Denna gång 2st rödingar igen som fick simma tillbaka, en liten och en feting!

Så här höll det på ett tag för att senare dö ut... 12 fisk i båten under dagen. 1 lax på 4kg, 1 gk öring och 1 gk röding. En grand slam i baljan!

Innan vi kom iväg så bankades det utav helvete på bromsarna som frös såklart!!!

Tack Christofer för en riktigt trevlig dag i krondiket!

Temp idag = för kallt! 8-18 minus hele dan
Månfas = 2%
Temp i vattnet = ca 6grader

Skitfiske
Marcus


Kommentarer
Postat av: Peter Sjölander

för heeelveteee, när ska vi få hänga med ut?! jag blir tooookig på dom här jävla rapporterna :D

2009-12-20 @ 00:07:41
URL: http://bompass.blogg.se/
Postat av: Perra

Tjena!



Kul att ni fick lite fisk,körde ni nått med dom 2 specialarna? Ska ni till Hästholmen nästa lördag på tävlingen?

Skitfiske



Perra

2009-12-20 @ 01:11:44
URL: http://metarobbo.blogspot.com/
Postat av: Marcus

Peter!



Jag jagade en till för jag hade en plats över i båten... Peter satt hemma och torkade spyor på lillan. Hör med honom om han ska upp i helgen för nu verkar laxarna vara på hugget!



//Marcus

2009-12-20 @ 11:23:55
URL: http://teammoonshine.blogg.se/
Postat av: Marcus

Perra! Jag körde med mini vk:n och actiondisc med tubfluga, resulterade i en GK öring! Vi vill ha mer av din beteshållare med actiondisc!!! Den verkar superhet. Minin är underbar i ytan :)



Tack för dina fina prylar förresten.



Nästa vecka hänger det på Peter om moonshine ska va med för jag drar till Bollnäs & Umeå över jul/nyår...



2009-12-20 @ 11:28:00
URL: http://teammoonshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0