2010-01-17 Ismete på Rasjön




Söndagens fiske var tänkt i Ören men efter sviktande resultat under lördagen så gjordes en ändring i protokollet. Nu skulle en sjö som jag fortfarande inte vet vad den heter fiskas någonstans söder om Rasjön. Efter en fastkörning med ledarbilen och vetskapen om att vi skulle gå i stormbyar en jävla massa hundra meter för att komma dit vi ville så drog 3 bilar i handbromsen. Röva slogs ned i Rasjöns södra regioner(?) och motorborren började komma till nytta. Vi som skulle testa lyckan var Jag, Erik (kollega från Linköping), Anders (team lillen) och Fredrik Gunnarsson(ägare av den fulaste mössa jag sett).

16 ismeten sattes ut i militärisk ordning så att man inte behövde slita på nacken. Krokade på ryggsimmande mört och slet upp kaffetermosen på sedvanligt manér. Pang, eller snarare puff sade det helt lämpligt vid närmaste höla och 30m löpning på forrest gumpstela ben var ett faktum.

Väl framme vid hålet märker jag att linan ligger still och börjar tro att en mörttjuv varit framme. Suger tag i spöt och drar till som om det vore det 100:ade dragit på en stendöd briggs ´n stratton (halvt uppgivet) och känner att det faktiskt är fisk på som vägrar göra motstånd. Väl vid hålkanten tar fighten vid men efter en liten stund har dagens enda fisk börjat sin resa till "andra sidan". Fru gös vägde 3,3kg och ligger filéad på Carlsson vis i kylen.
Hur Eriks filé blev väljer jag att inte kommentera, det räcker att Erik vet hur den blev...

Har ni tur kan ni nedan se en fin gös och en riktigt ful troféställning.

Skitfiske till er alla och tack allihop för en trevlig tur på isen som höll EU-standard.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0