2007-02-28

Skrivet av Gästgasten Jocke.

Då var det dags för mig att än en gång gästgasta ena halvan av team moonshine.


Det var sagt från första gången jag gastade moonshine att du ska inte räkna med nåt
jättebra fiske,
Den gången resulterade med för mig kalasfiske! 15 st fiskar i båten skinande sol å så gott som vindstilla,
Vadå skitfiske! Andra gången sa jag till Peter att nu har du ju lagt ribban högt, vilket resulterade i ytterliga en dag med bra fiske skinande sol å vindstilla.

Så nu när jag skulle följa med till gränna där man hört att fiskare har dragit lax sen man uppfann elden så var ju mina förväntninga skyhöga! Nu väntade ju de första 10kg laxar tänkte jag.

Morgonen startade bra, båten startade, vi plande ut å gick väl nästan i extas när vi såg all
fisk på lodet.
Det bara mök av fisk på bottnen å sen kom stigningarna, väntade på hugget, det ryckte i spöt. blåste lite iallefall:(

Tog ett bra tag innan fisken ville ta något av den blandade kompotten trots mängder av stigningar.

För att va säkra körde vi med allt. löja, spinnare, apex, stora å små, fluga, tormentor, strike pro, å annat böös.

Efter ett par godkända öringar så hade vi fotfarande ingen aning om vad vi skulle fiska med då de tog på allt med långa mellanrum,

Rätt som det var när vi satt å gottade oss i solen så sa Peter att det ser konstigt ut på
utlösaren till tubflugan, ja det ryckte konstigt i den de såg ja, kände på linan å visst fan satt det en lax där, å på fluga i sprutet,

Första PB idag för mig Lax 48 cm fick simma hem igen.

Vi snurrade runt lite i området som visade hyfsat med bågar och stigningar utan resultat. Gav upp för att fiska oss hemmåt,

En bit hemmåt börja det rycka i höger rigg vet ej vilket spö då hela riggen bara skakade likt en kåt hund jämte en löptik,
Slutade dock lika snabbt som den började å sen utlösning i vänster rigg, Kul Peter fick dra en fajtglad öring på 3 kilo.

Upp med fisken å han börja rigga ut då det börja tjuta på andra riggen, lyfter spöt, den är kvar:)

Efter lite stimmande då han tjurade å la sig på sidan ville in å krama vajern från rigg osv så kom han ändå upp,
Andra PB denna dag, öring 4 kg blankt 74 cm.

Rödingarna visade sig inte denna dag men det gjorde solen som alla andra dagar jag gastat moonshine.

Tot blev det 4 fisk i baljan resten fick simma hem å äta spigg.


Tack för en trevlig dag på sjön.


Vattentemp 0,8 till 2,8 grader.










Kommentarer
Postat av: Marcus

Peter... Ser ut som om du kommer direkt från en audition för "Ronny & Ragges trollingbonanza".

2009-03-01 @ 19:44:57
Postat av: Peter

Ja ibland måste man ju kamma till sig även för firrarna :)



2009-03-01 @ 19:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0