2009-02-06

Idag gästade ja Andreas i Team Bankeryd:s båt.

Då ja sitter å dricker massa öl å är trött blir det en kort sammanfattning..

Dagen började lysande då ja fick ett knä i ryggen när ja inte vaknade av klockan..

Va ute i god tid å på plats för hämtning av Andreas kl 0615. Han anlände ca 0650 efter vällingvärmning mm :)

Väl i gränna hivade vi i grejerna precis utanför hamnen å pluttrade på.. 

Stendött en längre tid!

Kommentarerna kring min riggning va väl typ lika vänliga som vanligt...  Ja vägrar ju tro att typ strikepro ska va nr 1! Göslådan plundrades på grejer en laxfiskare knappast skulle häva i plurret..

Dea riggade om å riggade om med massa laxgodis..  Ja är ju lite mer tjurig av mig så mina gösdräpare fick sitta kvar ihop med en biltema å en grizzly å ja själv klämde en iskall öl i snöslasket..  (Kan ha varit 3...) GOTT!

Kl 10 juckade de till på min sida å röding 55 cm hamnade i båten efter en håvning med stil av Dea..
Löja riggades på Deas sida å ja tjurade på..  Juck å utlösning på motståndarens sida resulterade i 68 cm öring. Funderade på att sätta kroken i garnet men insåg ganska snart att de va långt till land å 3 grader i vattnet..

Dött en längre tid igen..  Ganska störande då Team Häwa inte svarade i tele på evigheter då de högg konstant non distans ifrån oss..

Juck juck å röding på 58 på min grizzly igen... Trevligt! :)  Dea fick ett gott napp med bra spöböj på sin löja fiskad non meter under ytan å allt såg ljusare ut.. Fiskfan hoppade av innan vi fick se den.. Typiskt..

Efter detta vart det endast returer, tuggade löjor å korta fajter av fisk som ville stanna i plurret..

6 fisk uppe för mig å 1 för ....  :)

Tack till Andreas för en trevlig dag på sjön..

Vattentemp 3 grader.

/ Peter


Kommentarer
Postat av: Jocke

Synes som att laxen lyser med sin frånvaro:(



Biltema levererade som vanligt lr?

2009-02-07 @ 10:10:53
Postat av: Peter

Ja laxarna gömmer sig väl.. :(



Hade ju dom bra dragen i våran båt så körde halva dan med en dåligt fungerande.. :(

2009-02-07 @ 11:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0