PB :)

Fy satan så fint... För att göra en lång historia kort så har ja varit sjuk en längre tid  i bla borrelilia...Ralph och jag har pratat om att få en "handikappsanpassad" båt... Jag har mycket svårigheter med div rörelser iom min sjukdom. Ralph fixar fram en shimano elrulle samt den frontmonterade minn kotan... 

Fullkomligt fantastiskt!!!!

Vi hade inga som helst problem att fiska igår när alla andra båtar låg i hamn...

Fångstern då! 
Jag åkte hit för att rikta fisket på
fläckig katt och rocka. I stiltjeperioden på lågvattnet beslutade vi oss för att pillemeta.. Med 2 st anti tvistriggs hängande där bak och 2 st örnar cirkulerande över oss for vi in i en vik nära fågelberget... "Ankrade" på 17 meter och kastade ut pillemeterna. En mängd sandskeddor kom upp... Helt plötsligt for linan iväg under båten... Upp kommer en alien! Väl avkrokad sprang den omgring i båten som om den bott på torra land för evigt...

Ett djuphavsmål fixat på 17 meter :)
Klorocka 740 gr...
Så jävla fränt...
Efter foto och vägning fick den friheten åter i hamnen! 

Vi hade mycket kontakter med hälleflundra idag men endast en 10 kilos behagade att följa med upp.. Jocke klippte en 6 kilos katt på en halvkilos torsk i frivattnet :) Jätte ilsk kisse!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0